Csepel D-566 és DAC-665 1/72
Legújabb projektem. Eredetileg csak a D-566 volt tervben, de menet közben annyira megjött a kedvem, hogy a román csodát is elkezdtem. Most 2008. február 16-án nagyjából egy szinten áll a két makett. A román DAC-ot azért készítem el, mert egyrészt a magyar hadseregben még ma is rendszerben áll, másrészt félelmetesen primitív, de ugyanakkor brutális kialakítása makettépítői szempontból nem volt nagy kihívás.
A Csepel egy EZF műhelykonténert kap, a DAC tartályos, vízszállító lesz. Arra is a Csepeléhez hasonló EZF-et akartam (Alig különbözik a kettő, fő méreteik egyeznek.), de kiderült, hogy a konténerszállító DAC-nak vagy 10 mm-rel hosszabb alvázat kell csinálni. Tegnap mindkét jármű üzemanyagtartályát legyártottam. Most az időközben beformázott Csepel futómű alkatrészeit kell sokszorosítani. Kész lett egy halom apró alkatrész (különféle dobozok, tartókonzolok, sárvédők, csörlő, ülések, stb.). Jövő héten már összeáll a DAC, egyelőre felépítmény nélkül. És a Csepel D566 is finisben van. Ma még megküzdök a független kerék felfüggesztéssel. Ez lesz az esti program, közben hallgatom a Fábry Show-t :)
Március 18.: Elkészült a DAC utolsó alkatrésze is, a D566-ból pedig csak kettő van hátra. Holnap formázás. Pénteken talán már önthető lesz minden darabjuk.
Március 27.: Rohadt hideg van, de végre elkezdhettem az építést is. Minden mesterdarab kész és megfelelő számban sokszorosítva lett. A DAC-ot már szárazon összeraktam (Ezért ilyen csálék a kerekei.), nagyjából ilyen lesz. Szerencsére jól sikerült az alváz és az Ural futómű párosítása.
Köszönet a Csepel rajzaiért Tóth Zolinak és az egyéb alapanyagokért Kamovosnak és Kovács Lajosnak.
|
Kész a Balaton Modell 1/72-es Uaz-469-ese
Itt is fázisfotókra lelsz, ha bekukkantasz. |
Csepel D344 Új 1/72-es jármű készül, a fázisok megtekinthetők a folyamatosan frissülő képtárban. A makett várhatóan decemberre készül el. |
RMI-8
Az alábbi képeken nyomon követhetitek, hogyan készül a Balaton Modell RMI-8-asa. A képek napról-napra mutatják be a mesterdarab készítésének, majd a makett összerakásának fázisait. Sajnos, amit el lehet b@@@ni, azt rendszerint el is b@@@a az ember. Egy hibás rajz miatt újra kellett kezdenem az egészet. Minden alkatrészt újragyártani, de most újra elindulhat az RMI-8 képsorozat. Itt tartok most. Remélem, szombatra kész lesz. ______Most 2006 jan. 6. van. Fenti sorokat egy éve írtam, hogy repül az idő... szerencsére kész lett szombatra még az öntés is. Az új rajzok alapján rekordidő: 7 nap alatt elkészült a mesterdarabtól az öntésig. ______Újra eltelt egy év, most 2007. márc. 6. van. Azóta sem haladtam semmit a saját példányom összerakásával. Lehet, hogy a hozzávaló festéket már euróban fogom kifizetni? :D
Most 2008. aug. 6. van. Már le fújtam alapszínekkel a gépet, de közben ráesett az 1/15-ös Tigrisem műgyanta tornya és a futószárak megsemmisültek. Újakat kell önteni.
2009.július 5. A helyzet változatlan. :D Lassan bekerülök a Guiness-rekordok könyvébe :DDD
2009.december 16. Azthiszem, a kabintető gyártása megoldódott :)
2011. január 14. Elkészültek az első kabintetők. Szédületes tempó :) Kicsit leporolva az RMI-8 is újra gyártásba került, HAD matricával.
2014. április 1. Még mindig ugyanott tartok :D |
A mesterdarab készítése Nincs is annál felemelőbb érzés, mint amikor bokáig gázolunk a műgyantaforgácsban és mindezt a szőnyegen :))) |
KM-1 katapultülés, 1/72 A készülő Mig-23 UB átalakítómhoz saját katapultülés is dukál. Őszintén szólva félve vágtam bele, mert ilyet még soha azelőtt nem csináltam, de ha mindenhez így állnánk, soha, semmi nem készülne. Végülis nem volt annyira vészes, bár a kis méretek igencsak megdolgoztatták nem csak a szemem, de az idegrendszerem is :)))__________________A felhasznált anyagok: tejfölöspohár, telefonkártya, 1-es sztirollap, rézdrótok, húzottszálak, papírcsíkok, gyurma, műgyanta. |
Cs-800
|
|