RMI-9 M/G (Me/G)
balaton 2005.04.22. 13:46
A Bf-109 típusra való átképzés megkönnyítésére jött létre.
RMI-9 M/G kísérleti gyakorló vadászgép (Tervezte: Varga László)
Feladatköre: Bf-109 gépekre történő kiképzés
Fegyverzete: Nem volt.
Különlegessége: Az RMI-9 repülési-, valamint fel- és leszállási jellemzőiben a Bf-109-et utánozta a pilóták átképzése érdekében.
Gyártója: Aerotechnikai Intézet
Története: A légierő 1943-tól fokozatosan megkapta az akkor korszerű Bf-109 vadászgépeket (F és G változatok), azonban a pilótáknak nem volt könnyű hozzászokni a típus jellegzetesen keskeny nyomtávú futójához és szűk kabinjához. Ez különösen a fel-, leszállások alkalmával volt problémás.
Az Aerotechnikai Intézet 1944-re egy Bf-109 üléssel, kabintetővel és futóművel, de gyengébb motorral ellátott kis gyakorlógépet alkotott, kifejezetten a Messerschmitt pilóták kiképzésére. Fotók sajnos nem maradtak a gépről, de az aerodinamikai és technológiai kísérleteknek számos emléke még ma is megvan. Terveztek a géphez orrsegédszárnyat, hogy ezzel is jobban utánozza a Bf-109 repülési tulajdonságait.
Repüléséről még nem kerültek elő adatok. 1944-ben a Ferihegyi kísérleti hangárban, egy bombázás elpusztította.
Festése: Nem ismert.
Műszaki adatai:
Fesztáv: 9,5 m
Hossz: 7,2 m
Magasság: 2,3 m
Szerkezeti tömeg: 1100 kg
Felszálló tömeg: 1480 kg
Max. sebesség: 350 km/h
Hatótáv: 700 km
Repülési magasság: 9200 m
Motor: Argus As-411, 480 LE-s motor.
|