RMI-8 X/V
balaton 2005.02.26. 14:05
Ez egy húzó-toló légcsavaros gyors kis vadászgép. Sajnos erről csak rajzok maradtak fenn. Bár remélem, egyszer még előkerül pár fotó is.
RMI-8 X/V (tervezői: Marton Vilmos, Marton Dezső, Varga László)
Hamarosan/coming soon!!!
Feladatköre: Arra tervezték, hogy az erős védőfegyverzetű bombázók és a fordulékony kísérővadászaik ellen egyaránt képes legyen harcolni.
Fegyverzete: 2 db 8 mm-es Gebauer géppuska a törzsben, 2 db 30 mm-es MK-108-as gépágyú a szárnyakban.
Különlegessége: A húzó-toló motorelrendezésnek köszönhetően jelentősen csökkentek a gép méretei, légellenállása, kedvező lett a súlyponthelyzete. Ezek a tulajdonságok nagyobb sebességet és fordulékonyságot kölcsönöztek a gépnek. 30 mm-es gépágyúival a bombázók lövészeinek hatósugarán kívülről is megsemmisítő tüzet zúdíthatott rájuk.
Gyártója: RMI (Repülő Műszaki Intézet)
Ez a kép valószínűleg Photoshop-al készült:
Története: A Németországot ért sorozatos bombatámadások, a nagy tömegben bevetett amerikai bombázók és kísérővadászok ellen egy „hagyományos fegyverzetű” vadászgéptípus csak mérsékelt eredményeket tudott produkálni. Látták ezt a magyar tervezőmérnökök is, ezért szükségesnek látták egy olyan gyors, fordulékony és erős fegyverzetű gép megalkotását, amely nincs kiszolgáltatva sem a kísérővadászoknak, sem pedig a bombázók védőtüzének, ugyanakkor nagy kaliberű gépágyúival komoly károkat tud azoknak okozni.
A megoldást egy Bf-109 G átépítésében látták. 1942-ben a győri MÁVAG már készen állt a Bf-109-esek sorozatgyártására, így a megfelelő alkatrészekért nem kellett a „szomszédba” menni.
A nagy sebesség elérését 2 db DB-605 (2x1475 LE) motor biztosította, amelyek a géptörzs elülső, ill. hátulsó részébe voltak beépítve (húzó-toló elrendezés, mint az Dornier-335-nél).
A szárnyakhoz csatlakozott a két farokrész, amelynek bekötési pontjaiba tervezték beépíteni a nagy tűzerejű MK-108 (30mm) gépágyúkat.
Még nem készült el teljesen a vegyes építésű (A szériaváltozat fém lett volna.) prototípus, mikor az RMI üzemét bombatámadás érte. Másik gépet ezután már nem építettek.
Műszaki adatai:
Fesztáv: 11,8 m
Hossz: 10,2 m
Magasság: 3,5 m
Szerkezeti tömeg: 2850 kg
Felszálló tömeg: 3800 kg
Max. sebesség: 800 km/h
Hatótáv: 1000 km
Repülési magasság: 11500 m
A fotókon RMI-8 makett a Balaton Modell gyártmánya és Winkler László készítette el.
|