Mráz M1 Sokol, 1/72 (AZ Model)
Kerek Gábor 2009.01.10. 21:46
A magyar lopakodóval párhuzamosan indult projekt. Tipikus kisszériás fröccsöntött makett, de hibái mellett annak szépségeivel is...
Frissítve a kész makett fotóival!
A Stefánián sikerült hozzájutnom Tóth Zoli barátom jóvoltából. A fő alkatrészek "short-run" kivitelben készültek. A kabinbelső kidolgozása egész jó, hála a fotómaratott alkatrészeknek (Műszerfal, ülés-hevederek, kormányok.). Nincs hátfala a kabinnak, ezért azt házilag sztirollemezből elkészítettem. A kabinpadlóból faragni kellett, hogy a törzsfeleket össze tudjam illeszteni. (Ugyanígy faragni kell az AZ Model L-13 Blaník kabinpadlóját, hogy a helyére férjen.)
A kabintető illeszkedése borzalmas. Ha pontosan a keret mentén vágjuk ki, akkor is marad a hátsó kisablaknál kb. 0,5 mm alul és fölül is. De csak a baloldalon. A jobboldaliba nem kellett beletoldani, elég volt a tömítőpaszta is. Mint az a fotókon látszik, a tömítőpasztát folyamatos riadókészültségben kellett tartanom.
Az orr műgyanta alkatrész, de ez sem pontos a törzshöz viszonyítva. A szárnyak kilépőélei nagyon vastagok.
A készletből 4-féle festésű gépet lehet elkészíteni:
-csehszlovák
-finn
-német
-magyar
Természetesen én a magyart választottam, de a lajstroma miatt (Piros betűk fehér keretben.) szerintem ez a leglátványosabb is.
A matricák minősége kiváló, de nagyon óvatosan kell bánni velük, mert ami egyszer rásimult a felületre, azt ember el nem mozdítja többé. Magyarul: beállításuk kissé körülményes. Ennek ellenére matricafeszítő folyadékot muszáj használni, mert a vékony hordozófilm ellenére sem cuppan bele a panelvonalakba, ha csak matricalágyítót használok. A hordozófilm egyébként teljesen láthatatlan. Egyáltalán nem hajlamos az ezüstösödésre.
A kész makett fotóit itt nézheted meg: Mráz M1 Sokol képtár
|