RMI-2 X/G
balaton 2005.12.30. 14:04
Kétmotoros gyakorlógép, az RMI-1-hez hasonló kialakítással.
RMI-2 X/G (tervezője: Varga László)
Feladatköre: Gyakorlógép.
Fegyverzete: Nincs.
Gyártója: RMI (Repülő Műszaki Intézet) Székesfehérvár-Sóstó-i üzeme.
Története: 1942-ben az RMI-1 X/H-val párhuzamosan kezdődött meg egy kétmotoros, vegyesszerkezetű gyakorlógép építése. Az említett vegyes szerkezeti felépítés (Faépítésű szárnyak, acélcső szerkezetű törzs.) a munkálatokat nagyon olcsóvá tette és egyben annak idejét is jócskán lerövidítette. Ennek köszönhetően a prototípus már 1943 nyarán felszállhatott. Az X/G berepülését Zákány Zoltán, az RKI (Repülő Kísérleti Intézet) tesztpilótája végezte a sóstói repülőtérről. Az RMI-1 X/H-hoz szinte teljesen hasonló külsejű gép egyben annak repülőtulajdonsági vizsgálatainak elvégzését is szolgálta. (Ez azért is szükséges volt, mert a rombolónak szánt „testvértípus” fejlesztése csak vontatottan haladt, berepülését kisebb-nagyobb hibák és balesetek hátráltatták.)
A majdan szolgálatba álló RMI-1 X/H rombolók legénysége számára ideális gyakorlógép lett volna a kisebb fogyasztású és olcsóbban gyártható gép.
A szárnyakba épített motorgondolákban kaptak helyet az Arado Ar-96 A-ból már ismerős 240 LE-s Argus motorok. Ezek teljesítményüknél fogva megfeleltek egy gyakorlógép igényeinek.
Az egyetlen megépült X/G 1944-ben esett áldozatául egy amerikai bombázásnak, mely után teljesen kiégett.
Festés: Sötétzöld, alul világoskék. A törzsön és a szárnyvégek alsó felén sárga azonosító jelzés a sajátlégvédelem számára.
Műszaki adatai:
Fesztáv: 14 m
Hossz: 10,6 m
Magasság: 3,5 m
Szerkezeti tömeg: 2300 kg
Felszálló tömeg: 2900 kg
Max. sebesség: 275 km/h
Hatótáv: 600 km
Repülési magasság: 6000 m
Motor: 2 db 240 LE-s Argus As-10 C
|