Legújabb projektem. Eredetileg csak a D-566 volt tervben, de menet közben annyira megjött a kedvem, hogy a román csodát is elkezdtem. Most 2008. február 16-án nagyjából egy szinten áll a két makett. A román DAC-ot azért készítem el, mert egyrészt a magyar hadseregben még ma is rendszerben áll, másrészt félelmetesen primitív, de ugyanakkor brutális kialakítása makettépítői szempontból nem volt nagy kihívás.
A Csepel egy EZF műhelykonténert kap, a DAC tartályos, vízszállító lesz. Arra is a Csepeléhez hasonló EZF-et akartam (Alig különbözik a kettő, fő méreteik egyeznek.), de kiderült, hogy a konténerszállító DAC-nak vagy 10 mm-rel hosszabb alvázat kell csinálni. Tegnap mindkét jármű üzemanyagtartályát legyártottam. Most az időközben beformázott Csepel futómű alkatrészeit kell sokszorosítani. Kész lett egy halom apró alkatrész (különféle dobozok, tartókonzolok, sárvédők, csörlő, ülések, stb.). Jövő héten már összeáll a DAC, egyelőre felépítmény nélkül. És a Csepel D566 is finisben van. Ma még megküzdök a független kerék felfüggesztéssel. Ez lesz az esti program, közben hallgatom a Fábry Show-t :)
Március 18.: Elkészült a DAC utolsó alkatrésze is, a D566-ból pedig csak kettő van hátra. Holnap formázás. Pénteken talán már önthető lesz minden darabjuk.
Március 27.: Rohadt hideg van, de végre elkezdhettem az építést is. Minden mesterdarab kész és megfelelő számban sokszorosítva lett. A DAC-ot már szárazon összeraktam (Ezért ilyen csálék a kerekei.), nagyjából ilyen lesz. Szerencsére jól sikerült az alváz és az Ural futómű párosítása.
Köszönet a Csepel rajzaiért Tóth Zolinak és az egyéb alapanyagokért Kamovosnak és Kovács Lajosnak.
Kattints arra a képre, amelyiket nagyobb méretben szeretnél megnézni!
|