2S3 Akácija 1/72
Kerek Gábor 2009.05.09. 19:35
Ezt a brutális megjelenésű önjáró tarackot még nem adta ki egyetlen gyártó sem. Közel 100db részletfotó és a megfelelő rajzok birtokában most bele mertem vágni az építésébe. A napi fejleményekről képeket fogok feltölteni. Kb. 24 órával az első "kapavágás" után nagyjából kialakult a páncéltest felső része. Még sokminden hiányzik (Itt-ott páncéllemezek is.), de ha minden jól alakul, holnap már a toronyt is elkezdhetem.
A képgalériát alább a "Tovább"-ra kattintva éred el.
Legutóbbi frissítés: november 16.
Subsite Opening
Köszönet a 3D modellért Slyizs Péternek. Még nincs kész és már finomításon is átesett, de nem bírom ki, hogy ne rakjam fel ide :)
2009.05.09.
2009.05.10.
2009.05.12.
Ez a nap rajzolással telt. A meghajtókerék, a lövegcső és a toronykibúvó tervei készültek el, valamint a futógörgő esztergálása.
2009.05.14.
Alakul a torony. Van még mit csiszolni.
2009.05.16.
Kb. 90%-os a torony. A lövegblende egy külön alkatrész lesz.
2009.05.17.
A torony kész, jöhet az alváz.
2009.05.19
Megkezdődött a páncéltest részleteinek kidolgozása.
2009.05.23.
Nem túl látványos, de azért jelentős haladás. Néhány zsanér és a csavarfejek vannak hátra. A motor rácsai és a különböző alakú kis fedelek fotómaratással készülnek.
2009.05.24.
Helyére került több, mint 100db kb. 0,3mm átmérőjű csavarfej.
Következő lépés az alváz részleteinek kidolgozása.
2009.05.30.
Elkészültek a löveg alkatrészei. A blendét műgyantából, a csövet, csőszájféket alumíniumból esztergáltam. Utóbbin még van egy kis meló. Az oldalsó furatait majd a műgyanta másolaton alakítom ki.
2009. 06. 03.
A csőszájfék is alakot ölt. A műgyantát könnyebb faragni, mint az alut, ezért készítettem a nyers csőszájfékről egy műgyanta másolatot és azt részleteztem tovább.
2009.06.15. Elkészült az első öntvény...
2009.06.28.
Megjöttek a meterdarabhoz tervezett fotómaratások. Fel is raktam őket a helyükre.
2009.07.04. Páncéltest beformázva, első öntvény kész. (A kis zöld foltok csak festékdarabok.)
2009. 07.20.
Elkészültek a futómű alkatrészei. A képen az ATSz-59 görgői is szerepelnek.
2009.08.02. Kész a lövegpajzs és elkezdtem a futómű kidolgozását. Mellesleg rohadt-meleg van :(
2009.08.09.
Elkezdtem sokszorosítani a futómű elemeit.
2009.08.12.
Az alváz is elkészül. Már csak a lengőkarok rugós ütközőit kell sokszorosítanom és egy halom csavarfejet a helyére tenni.
2008.08.15. Még mindig az alváz. Elkezdtem összerakni a lánctalpat is. Az egyenes részeket szakaszokban öntöm ki, az íveknél szemenkénti lesz.
Esztergáltam egy új ágyúcsövet is, mert az előzőt kicsit elb@sztam.
2009.08.16. Az Akáciját megtámadta egy óriási bogár :)
2009.08.16.
Elkészült az első műgyanta csőszájfék. Lehet, hogy a későbbiekben két félből fogom önteni, mert nem egyszerű a dolog. Mellette az új lövegcső.
2009. 08.22.
Az alváz formázása kész, már öntöttem is párat belőle.
Ezenkívül készek a sárvédőívek, a lengőkarok mesterdarabjai. Ezek jelenleg szilikonban vannak. Holnap elkezdem sokszorosítani (12db kell, ami nem kevés, főképp ha egyesével kell öntögetni.)
Ja és eljött a történelmi pillanat: összeraktam a főbb alkatrészeket. Szerencsére csak minimális tömítőpasztára volt szükség az illesztéseknél :)
A készülő makettem (Ezután mesterdarabról már nem rakok fel több képet, csak a makett összerakásáról készült fotókat.):
Ebből a nézetből még brutálisabb :)
2008.08.24.
Lefotóztam a gyártás alatt lévő alkatrészeket. A lengőkarok egyelőre ömlesztve vannak és még 3 kis alkatrész nem szerepel rajta.
2009.08.27.
Ma végre megjöttek a fotómaratások! (Köszönet érte Kormos Péternek.)
Néhányat a helyére próbáltam. (Nincsenek ragasztva.)
2009.08.29. A frissen öntött lengőkarokat helyükre ragasztottam és a görgőket is felfogattam, de csak egy pici pillanatragasztóval, hogy könnyű legyen szétszedni a későbbi festés miatt. A maratások a helyükön.
2009.09.10.
Lassan haladok az építéssel a munka miatt.
|